Zasady rekrutacji
Terminy rekrutacji 2024-2025
Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych, tj.: liceum ogólnokształcącego, technikum, branżowej szkoły I stopnia i klasy wstępnej, o której mowa w art. 25 ust. 3 ustawy - Prawo oświatowe na terenie województwa małopolskiego na rok szkolny 2024/2025.
Złożenie wniosku
Złożenie wniosku (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) wraz z dokumentami o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej
- Termin w postępowaniu rekrutacyjnym - od 13 maja do 4 lipca 2024 r.
- Termin w postępowaniu uzupełniającym - od 17 lipca do 24 lipca 2024 r.
Uzupełnienie wniosku
Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty.
- Termin w postępowaniu rekrutacyjnym - od 21 czerwca do 4 lipca 2024 r.
Weryfikacja wniosków
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły
- Termin w postępowaniu rekrutacyjnym - do 9 lipca 2024 r
- Termin w postępowaniu uzupełniającym - do 29 lipca 2024 r.
Podanie listy zakwalifikowanych
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
- Termin w postępowaniu rekrutacyjnym - 11 lipca 2024 r. do godz. 12.00
- Termin w postępowaniu uzupełniającym - 30 lipca 2024 r. do godz. 12.00
Potwierdzenie woli
Potwierdzenie woli przyjęcia do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej, do której kandydat został zakwalifikowany w postaci przedłożenia: ▪ oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, ▪ oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły
- Termin w postępowaniu rekrutacyjnym - od 11 lipca do 15 lipca 2024 r. do godz. 15.00
- Termin w postępowaniu uzupełniającym - od 30 lipca do 1 sierpnia 2024 r. do godz. 15.00
Podanie listy przyjętych i nieprzyjętych
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
- Termin w postępowaniu rekrutacyjnym - 16 lipca 2024 r. do godz.12.00
- Termin w postępowaniu uzupełniającym - 2 sierpnia 2024 r. do godz.12.00
Procedura odwoławcza
Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły
- Termin w postępowaniu rekrutacyjnym - do 19 lipca 2024 r.
- Termin w postępowaniu uzupełniającym - do 7 sierpnia 2024 r.
- Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia - do 3 dni od dnia wystąpienia z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia
- Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej - do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia
- Rozpatrzenie przez dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej - do 3 dni od dnia otrzymania odwołania.
Ważne informacje i źródła dokumentów
Rekrutacja odbywa się poprzez system OMIKRON